Banner image

Pozycjonowanie gabinetu stomatologicznego w małej miejscowości koło Szczecina

Pozycjonowanie gabinetu stomatologicznego w małej miejscowości koło Szczecina — jak udało nam się uzyskać wzrost interakcji na wizytówce o  340%  w miesiąc?

Czy posiadając firmę w małej miejscowości, pozycjonowanie lokalne takiego biznesu ma sens? 

Wielu przedsiębiorców prowadzących swoje firmy obok większych miast lub po prostu w mniejszych miejscowościach zazwyczaj sceptycznie podchodzi do tematu posiadania wizytówki Google czy nawet strony internetowej twierdząc, że jest im niepotrzebna, bo nie wierzą, że będzie generować jakiekolwiek zyski. Nic bardziej mylnego! Niestety w dzisiejszych czasach, nawet w małym miasteczku nie wystarczy już “poczta pantoflowa”, wielki baner czy nawet profil w Social Mediach. Dlatego dziś jednak chcemy pokazać, że prawidłowo uzupełniony i regularnie prowadzony Profil Firmowy w Google, a także odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa mogą zdziałać cuda ;).

Obecnie Google kładzie ogromny nacisk na tak zwaną “bliskość” , a więc odległość zainteresowanej konkretnymi usługami/produktami osoby od firmy, szczególnie w godzinach jej otwarcia. Dlatego im lepszą widoczność wypracujemy sobie w danej lokalizacji, tym częściej będą nas odwiedzali klienci. Jak to zrobić? Przedstawiamy na przykładzie gabinetu stomatologicznego.

Jak zwiększyliśmy wyświetlenia wizytówki Google o 135%? Poznaj naszą strategię!

Otrzymaliśmy zlecenie optymalizacji oraz dalszego pozycjonowania wizytówki Google gabinetu stomatologicznego mieszczącego się w małej miejscowości koło Szczecina. 

  • Klientowi zależało na zwiększeniu ilości klientów w gabinecie i widoczności firmy na jak największym możliwym obszarze, ponieważ miał świadomość, że jego firma mieści się stosunkowo blisko Szczecina. 
  • Głównym problemem był brak czasu na regularne prowadzenie wizytówki Google oraz możliwość bieżącej aktualizacji wiedzy w tym zakresie. 
  • Na profilu firmowym klient chciał skupić się głównie na młodych osobach, chcących leczyć się ortodontycznie i poprawić estetykę uśmiechu.

Wizytówka gabinetu stomatologicznego istniała już mniej więcej od roku, jednak zupełnie nie była uzupełniona. Została jedynie “postawiona” i nie zawierała szczegółowych informacji o gabinecie, przez co była praktycznie niewidoczna dla klientów w tej lokalizacji. Po weryfikacji przeprowadzonego audytu i analizie najważniejszych fraz kluczowych dla branży stomatologicznej i tej konkretnej firmy zaczęliśmy od optymalizacji Profilu Firmowego w Google uzupełniając go o aktualne dane firmy, kategorie, odpowiednio opisane zdjęcia, dodanie treści (opisu firmy, usług, karty produktowej, postu czy sekcji pytań i odpowiedzi) czy uruchomieniu opcji czatu. Ponadto w ramach optymalizacji dodaliśmy również firmę na Mapach Bing i Apple, a także przekazaliśmy obszerną listę katalogów NAP (zarówno ogólnych, lokalnych jak i branżowych). 

Statystyki pokazują, że już w trakcie optymalizacji ilość interakcji na profilu firmowym zaczęła wzrastać – w ciągu miesiąca do 340%, szczególnie w kliknięciach prowadzących do witryny z poziomu wizytówki, a także wyznaczeniu trasy dojazdu do gabinetu czy połączeniach. Te dane pokazują, jak bardzo marnował się potencjał tej firmy bez widocznej i uzupełnionej wizytówki Google.

Automatycznie pojawiło się kilka nowych opinii, co również świadczyło o większym zainteresowaniu gabinetem stomatologicznym. O 135% wzrosła również liczba osób, które wyświetliły w tym czasie profil firmy (w stosunku do tego samego okresu z poprzedniego roku). Porównanie ogólnych interakcji na profilu firmowym pokazuje również, że nawet w małej miejscowości warto dbać o Profil Firmowy w Google, ponieważ firma staje się bardziej rozpoznawalna i wiarygodna dla nowych klientów, którzy chcą skorzystać z konkretnych usług. 

Ponadto szukając usług w danej lokalizacji lub jak najbliżej nas bardzo irytujące jest (szczególnie właśnie w małych miejscowościach) kiedy znajdujemy wizytówkę Google, ale poza samą nazwą firmy i zdjęciem z Google nie możemy się o tej firmie dowiedzieć kompletnie niczego (a zanim zadzwonimy chcielibyśmy przykładowo obejrzeć stronę internetową, zdjęcia czy poczytać opinie lub zweryfikować usługi, jakie świadczy). Czy to przyjemne? Raczej nie, dodatkowo często powoduje frustrację i wątpliwość czy taka firma w ogóle istnieje, a w konsekwencji rezygnację z tych konkretnych usług. 

Optymalizację wizytówki Google gabinetu stomatologicznego zakończyliśmy w połowie października 2023, a po podsumowaniu z klientem działań prowadzonych w ramach uzupełnienia profilu firmowego – od listopada rozpoczęliśmy stałą współpracę, która trwa do dziś.

Chcesz się dowiedzieć w jakiej kondycji jest

Twoja wizytówka Google?

Skorzystaj z bezpłatnego audytu! Wystarczy się z nami skontaktować, a specjalista od Map Google wykona szczegółowy audyt
Twojego profilu firmowego.

Co zrobić, aby połączenia do gabinetu stomatologicznego poszybowały w górę o ponad 200%? Regularnie pozycjonować wizytówkę!

Nie od dziś wiadomo, że zadowalające efekty z wizytówki Google –  czyli stałe pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie dotychczasowych – to dosyć czasochłonny, regularny i długofalowy proces. Wielu właścicieli firm nie jest w stanie samodzielnie zajmować się pozycjonowaniem lokalnym, dlatego nasz klient zdecydował się na powierzenie tego zadania nam ;). Jak zatem udało się wypracować poniższe wyniki w stosunkowo krótkim czasie? 

Statystyki jednoznacznie wskazują na tendencję wzrostową zaraz po optymalizacji i przy regularnym prowadzeniu profilu firmowego. W porównaniu z poprzednim rokiem ogólny wzrost interakcji wyniósł 383%wzrost o 230% w przypadku połączeń wykonanych z poziomu wizytówki czy o 100% w przypadku kliknięć prowadzących do witryny.

Po optymalizacji rozpoczęliśmy prowadzenie wizytówki Google polegające na regularnym dodawaniu postów, zdjęć do galerii wizytówki, odpowiedziach na pojawiające się opinie, monitoringu najważniejszych słów kluczowych, aby następnie odpowiednio użyć ich w treściach oraz bieżącej aktualizacji najważniejszych katalogów NAP. Raz na kwartał klient otrzymuje statystyki wraz z rozbudowanym komentarzem, dzięki czemu nie musi samodzielnie analizować wielu danych pochodzących z różnych źródeł. Ponadto klient posiada również możliwość umówienia się na konsultację lub omówienie dotychczasowych wyników, aby uzyskać szybką i aktualną informację zwrotną na temat swojego Profilu Firmowego w Google. 

Sprawdź aktualną pozycję Twojej firmy i oceń czy również potrzebujesz

Pozycjonowania lokalnego!

Skorzystaj z narzędzia, dzięki któremu poznasz swoich konkurentów i zobaczysz bieżącą pozycję swojej firmy na Mapach Google.

Strona internetowa – ważny aspekt pozycjonowania lokalnego

Pozycjonowanie lokalne to nie tylko wizytówka Google – prawidłowo zoptymalizowana strona internetowa to równie ważny element co profil firmowy. Gabinet stomatologiczny naszego klienta posiadał stronę internetową, jednak wymagała ona kilku poprawek, które były istotne dla wyszukiwań nie tylko w samej wyszukiwarce, ale też pod względem lokalnym. 

W ramach prowadzenia wizytówki opracowaliśmy dla klienta obszerne sugestie dotyczące zmian na stronie internetowej. W tym celu w pierwszej kolejności przeprowadziliśmy dokładny audyt pokazujący obszary które należało poprawić, były to m.in.:

  • Meta title i meta description
  • hierarchia nagłówków 
  • opisy (alty) do zdjęć na stronie internetowej
  • zwiększenie ilości treści
  • poprawa treści nagłówków
  • CTA (wezwanie do działania)
  • opinie widoczne na stronie 
  • umieszczenie mapki prowadzącej do Profilu Firmowego w Google
  • Schema lokalne

Klient otrzymał konkretne propozycje odnośnie treści i rozmieszczenia poszczególnych elementów na stronie, dzięki czemu miała być nie tylko zoptymalizowana pod względem pozycjonowania lokalnego, ale też bardziej przystępna dla potencjalnego klienta. 

Wszystkie działania, które podejmujemy do dziś przyniosły stosunkowo szybki efekt w postaci wzrostu statystyk – szczególnie w wyświetleniach profilu (wzrost o 106% w okresie od września 2023 do stycznia 2024) i połączeniach do gabinetu stomatologicznego z pozycji wizytówki, co jest widoczne nawet na przestrzeni całego ostatniego roku.

“Mam nadzieję, że powyższy przykład pozwolił na rozwianie wielu Waszych wątpliwości w zakresie posiadania i regularnego dbania o wizytówkę swojej firmy również w mniejszej miejscowości. Pamiętajcie, że brak konkurencji w miejscu prowadzenia firmy nie oznacza, że jej nie ma gdzieś “obok” lub że nie pojawi się za chwilę. Dlatego warto, aby nasza wizytówka wyświetlała się na jak najwyższej pozycji, na jak największym obszarze, ponieważ klienci z pobliskich miejscowości w pierwszej kolejności skorzystają z usług firmy, która wyświetli się jako dostępna i w pełnej okazałości ;)”. 

Beata Sabat – Specjalistka ds. Google Maps