Dzisiejsze Case Study – Pozycjonowanie Profilu Firmowego dotyczy dosyć często spotykanej branży, a mianowicie serwisu samochodowego. Nasz klient prowadzi firmę w Warszawie i narzekał na małą ilość zleceń oraz telefonów ze strony potencjalnych klientów, czego przyczyną była bardzo duża konkurencja w tej branży i lokalizacji. Dzięki naszym działaniom udało się zwiększyć ilość zapytań od osób zainteresowanych usługami serwisu, co wpłynęło korzystnie na lokalną rozpoznawalność marki.
Klient chciał również zwrócić uwagę na świadczenie swoich usług serwisowych w dosyć wąskiej dziedzinie jak serwisowanie nowoczesnych samochodów Land Rover i Jaguar, co miałoby wyróżniać jego firmę na tle konkurencji. W związku z tym zaproponowaliśmy na początek optymalizację Profilu Firmowego w Google i jego dalsze pozycjonowanie, aby maksymalnie wzmocnić miejsce firmy na Mapach Google.
Case Study – Pozycjonowanie Profilu Firmowego – działania, które doprowadziły do wzrostu pozycji firmy na rynku lokalnym
Profil Firmowy w Google istniał już od pewnego czasu, jednak nie był kompleksowo uzupełniony, dodatkowo niektóre informacje wymagały zmian.
Naszą strategią było zatem poprawne zoptymalizowanie Profilu Firmowego w Google, a także regularne dbanie o jego aktualność, co wymagało szeregu działań.
- Audyt Profilu Firmowego w Google – dzięki któremu dokładnie sprawdziliśmy firmę pod kątem obecnej pozycji na Mapach Google i konkurencji, a także zweryfikowaliśmy brakujące informacje i elementy, które należałoby uzupełnić, aby wizytówka działała prawidłowo.
- Audyt konkurencji – zweryfikowaliśmy także konkurencję pod kątem zamieszczonych informacji na profilu i podejmowanych działań w zakresie utrzymania wysokiej pozycji na Mapach Google.
- Optymalizacja wizytówki – wprowadzenie szczegółowych informacji o firmie, uzupełnienie treści bogatych w wyselekcjonowane słowa kluczowe (opisu firmy, produktów, usług), a także zgodnych z preferencjami klienta co do zgodności merytorycznej, dodanie odpowiednio opisanych zdjęć do galerii wizytówki, publikacja postu.
- Uzupełnienie witryny Business.site – o informacje o firmie, świadczone usługi, obecność w Social Mediach i wskazanie danych teleadresowych (NAP), a także podlinkowanie najważniejszych usług i danych kontaktowych do strony internetowej.
- Podsumowanie działań związanych z optymalizacją – klient otrzymał szczegółowe informacje na temat zmian wprowadzonych w wizytówce jego firmy. Ponieważ na pozycjonowanie lokalne wpływa wiele czynników, końcowe informacje uzupełniliśmy również o sugestie dotyczące zmian na stronie internetowej firmy, a także spis katalogów NAP, w których warto byłoby zamieścić dane teleadresowe firmy.
Dzięki powyższym działaniom uzyskaliśmy oczekiwany wzrost interakcji na profilu firmy. Optymalizacja została zakończona na początku stycznia 2023 i od tej pory wyniki stale szybują w górę, co widać na poniższym wykresie:
Wzrost statystyk był zauważalny przede wszystkim w ilości połączeń, zapytaniach o trasę dojazdu i kliknięciach prowadzących do witryny z profilu firmy. Ponadto interakcje na profilu firmy odnotowały prawie 30% wzrost w stosunku do tego samego okresu sprzed roku.
Efekt widoczny na screenach w kolejnych miesiącach po optymalizacji wizytówki uzyskaliśmy również dzięki regularnemu pozycjonowaniu, które zapewnia stały wzrost widoczności na Mapach Google.
Dzięki dbałości o zamieszczanie aktualnych informacji, regularnych postów, zdjęć i udzielaniu odpowiedzi na opinie oraz pomocy w pozyskiwaniu ich, widoczność firmy na Mapach Google utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie.
Opieka nad wizytówką to szereg czynności, które ciągle wykonujemy, aby Profil Firmowy w Google działał prawidłowo. Warto wspomnieć również o działaniach, które chronią wizytówkę klienta przed niechcianymi zmianami ze strony nieuczciwej konkurencji jak zmiana nazwy, usunięcie usług czy oznaczenie firmy jako zamkniętej. Codziennie pilnujemy, aby takie incydenty nie miały miejsca, dzięki czemu nasz klient może być spokojny o miejsce swojej firmy na Mapach Google ;).
Co zyskujemy dzięki pozycjonowaniu Profilu Firmowego w Google
Warto wspomnieć, że pozycjonowanie Profilu Firmowego w Google to zazwyczaj proces długofalowy, a dzięki naszym działaniom wzrost statystyk na wizytówce firmy klienta był właściwie natychmiastowy, dzięki czemu zyskał czołową pozycję w tak trudnej lokalizacji pod kątem konkurencji, jaką jest Warszawa. Obecny wzrost statystyk widoczny w Google jest odzwierciedleniem sytuacji w firmie, ponieważ klient otrzymuje więcej telefonów, zleceń, a także opinii, które są jednym z najistotniejszych czynników rankingowych jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne.
Ważnym aspektem udanego pozycjonowania Profilu Firmowego w Google jest również sam kontakt z klientem. Bo choć powierzył opiekę wizytówki agencji, czyli nam 😉 to regularna wymiana ważnych informacji o wydarzeniach w firmie, dokumentowanie swojej pracy w postaci zdjęć, informowanie o nowych usługach, zamiarach rozwoju daje nam możliwości do prawidłowej aktualizacji profilu firmowego. Dzięki ciekawym i aktualnym treściom, a także kompleksowej aktualizacji wizytówki jest ona pozytywnie odbierana nie tylko przez algorytmy Google (aby plasować się jak najwyżej) ;), ale również przez klientów.