W dzisiejszym Case Study przedstawiamy przypadek klienta, któremu wcześniej prowadziliśmy Kampanię Google Ads, dzięki której sprzedaż jego produktów znacznie wzrosła, mimo że firma prosperuje dopiero od 2021 roku. Warto wspomnieć, że klient działa w branży odzieżowej, a konkretnie prowadzi secondhand dla mężczyzn w jednym z większych polskich miast.
Po pewnym czasie powstał pomysł, aby wspomóc sprzedaż internetową również sklepem stacjonarnym, w którym nasz klient mógłby kompleksowo obsługiwać osoby zainteresowane jego produktami, co przyniosłoby jeszcze większą sprzedaż i rozpoznawalność marki również na rynku lokalnym.
Wraz z nowym przedsięwzięciem powstało kilka pytań, a głównym z nich było – jak konkretnie zabrać się za pozycjonowanie lokalne? Za naszą namową i po przedstawieniu wielu korzyści naszego rozwiązania 😉 klient zgodził się na jeden z najważniejszych aspektów w tym zakresie czyli utworzenie, optymalizację i bieżące pozycjonowanie Profilu Firmowego w Google.
Korzyści z posiadania Profilu Firmowego w Google
Podczas każdej rozmowy z klientem zależy nam na świadomości oraz podstawowej edukacji dotyczącej nie tylko naszych działań i planu pozycjonowania konkretnej firmy, ale też przekazaniu informacji z zakresu pozycjonowania lokalnego, które realnie może wpłynąć na pozyskanie nowych klientów oraz zwiększenie sprzedaży, promocję, a także rozpoznawalności marki w danym regionie. Dzięki temu klient ma świadomość w jaki sposób może dbać o wizytówkę również ze swojej strony (nawet jeśli zleci pozycjonowanie agencji SEO tak jak w przypadku naszego klienta). Ponadto zdaje sobie sprawę, że Profil Firmowy w Google to inwestycja na przyszłość, ponieważ pozycjonowanie wizytówki to działanie długofalowe.
Jakie działania podjęliśmy w związku z pozycjonowaniem lokalnym?
Podczas rozmów wyjaśniliśmy również, że strona internetowa oraz Profil Firmowy w Google są nierozerwalne i bardzo istotne w pozycjonowaniu lokalnym ze względu na uzyskanie wysokiej widoczności na Mapach Google, a to z kolei oznacza, że jest również dobrze widoczny dla potencjalnych klientów. Nasz klient posiadał już wcześniej sklep internetowy, więc zaczęliśmy od utworzenia Profilu Firmowego w Google ;).
- W ramach optymalizacji wizytówki uzupełniliśmy Profil o podstawowe informacje o firmie, odpowiednio opisane zdjęcia, a także treści (opis firmy, usługi i produkty, posty) pod kątem słów kluczowych, istotnych dla danej branży oraz klienta – krótko mówiąc – maksymalnie uzupełniliśmy Profil Firmowy w Google o najistotniejsze informacje dotyczące firmy i branży klienta.
- Utworzyliśmy również witrynę Business.site, uzupełniając ją o podstawowe informacje o firmie wraz z linkowaniem do poszczególnych usług i produktów na stronie internetowej oraz do Social Mediów. Zamieściliśmy także podstawowe dane teleadresowe jak nazwa, adres i telefon (NAP).
- Utworzyliśmy i uzupełniliśmy wizytówki na Mapach Bing i Mapach Apple, które są świetnym wypełnieniem niszy, a o których często zapomina konkurencja.
- Przedstawiliśmy sugestie dotyczące wprowadzenia kilku zmian na stronie internetowej klienta, które również mają znaczenie dla pozycjonowania lokalnego.
- Dodatkowo klient otrzymał od nas podsumowanie dotyczące optymalizacji Profilu Firmowego w Google, w którym dokładnie przedstawiliśmy wszystkie działania, a także dodaliśmy wiele wskazówek dotyczących między innymi pozyskiwania opinii czy zamieszczania regularnych postów.
Ponieważ była to nowo utworzona wizytówka, mogliśmy dokładnie śledzić wzrosty poszczególnych statystyk, które po samej optymalizacji Profilu Firmowego w Google przedstawiały się jak poniżej.
Po zakończonej optymalizacji klient powierzył nam również dalszą opiekę nad Profilem Firmowym w Google. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że sama optymalizacja wizytówki przynosi wzrost wyświetleń, jednak na krótki czas, dlatego tak ważne jest dalsze pozycjonowanie i aktualizacja profilu, aby nie stracić dotychczasowych wyników. Nasz kilkumiesięczna współpraca polegała na:
- regularnym dodawaniu postów,
- bieżącej aktualizacji zdjęć w galerii wizytówki,
- udzielaniu odpowiedzi na opinie klientów,
- weryfikacji statystyk,
- udzielaniu pomocy w kwestii kontaktów z Supportem Google
- oraz dbałości o aktualność informacji na Profilu Firmowym Google, a także śledzeniu nowych funkcji, które wpływają na lepszą widoczność firmy na Mapach Google.
Rezultaty naszej pracy
Dzięki powyższym działaniom biznes naszego klienta zyskał jedną z najwyższych pozycji na rynku lokalnym w swojej branży, a należy zaznaczyć, że prezentuje dosyć wąską dziedzinę i że Profil Firmowy w Google istnieje dopiero od kilku miesięcy. Poza tym działania, które są obecnie podejmowane na wizytówce przyniosą z pewnością jeszcze lepsze efekty, czego nasz klient jest świadomy ;).
Do tej pory udało nam się osiągnąć widoczny wzrost interakcji na profilu firmy, który jest odczuwalny poprzez działania klientów przede wszystkim w zakresie zapytań o trasę dojazdu oraz kliknięć w witrynę.
Podsumowując, dzięki utworzeniu, poprawnej optymalizacji i aktualnemu pozycjonowaniu Profilu Firmowego w Google nasz klient (oprócz działalności e-commerce) zyskuje również coraz wyższą rozpoznawalność na rynku lokalnym w jednym z większych miast w Polsce. Może realizować zamówienia on-line, a także spotykać się z klientami, sprzedawać i świadczyć swoje usługi na miejscu, na czym też mu zależało.