Banner image

Case study – Pozycjonowanie sklepu z balonami z helem

Klient, o którym mowa w dzisiejszym Case Study zadzwonił do nas z polecenia innego zadowolonego klienta. Podczas rozmowy telefonicznej wyjaśnił, że bardzo zależałoby mu na pozyskaniu ruchu oraz sprzedaży zarówno lokalnie jak i przez sklep internetowy. Doszliśmy do porozumienia, że zaczniemy działać dwutorowo – pozycjonując witrynę na frazy lokalne oraz działając w Google Ads.

W tym tekście chcielibyśmy przedstawić jak dobrze dobrane pozycjonowanie przyniosło spektakularny wzrost wyników w TOP10 w wyszukiwarce Google. Dzięki temu, że udało nam się wygenerować taki wynik, strona klienta miała większe zainteresowanie z kanału offline oraz online, czego finalnym efektem był znaczny wzrost obrotów i zysków klienta.

Prócz prac pozycjonujących nasze działania skupiają się również na edukacji klienta, aby potrafił samodzielnie w swoim zakresie rozbudowywać stronę wg. wytycznych SEO. Uważamy, że tylko takie działania dadzą realny efekt. Wiemy z doświadczenia, że zaangażowany właściciel, który dokładnie wie co robić oraz jak rozwijać swój sklep internetowy da dużo większy efekt, niż gdy zleca się wszystko na zewnątrz. Taka polityka pozwala nam działać i tym samym mieć świadomość, że Klient również wie, w jaki sposób posługiwać się narzędziami SEO, jak przygotowywać i opisywać karty produktu, podstrony kategorii czy prowadzić bloga.

Efektem wspólnych działań nad stroną są poniższe wyniki:

Frazy TOP10
Frazy TOP10
Frazy TOP3
DataIlość fraz w TOP3Ilość fraz w TOP10Ilość fraz w TOP50
1 październik 2020218179
11 lipiec 202115104548
Różnica+750%+577%+306%
Dane pochodzą z Senuto

Skutkiem wzrostów pozycji oczywiście był wzrost ruchu organicznego. Poniżej przedstawiamy screen porównujące dane z Google Search Console z czerwca 2020 oraz 2021 roku.

DataKliknięciaWyświetleniaŚrednia pozycja
Czerwiec 202072926,6 tys16,9
Czerwiec 20212450140 tys9,1
Różnica+336%+526%-7,8
Dane z sieci wyszukiwania na podstawie GSC

Dodatkowo w tej branży skupiliśmy się na pozycjonowaniu w Google Grafika, ponieważ produkty tego typu kupowane są często „oczami” w sposób emocjonalny. Wynikiem tego był duży wzrost zainteresowania i widoczności w Google Grafika.

DataKliknięciaWyświetlenia
Czerwiec 202020830,7 tys
Czerwiec 2021851112 tys
Różnica+409%+346%
Dane wyszukiwania Grafika na podstawie GSC

Finalnym efektem naszej pracy zawsze musi być wzrost konwersji oraz zadowolenia klienta. W tym wypadku w kanale online wspólnie wygenerowaliśmy wzrost obrotów oraz zapytań telefonicznych. Dodatkowo dzięki zwiększeniu rozpoznawalności marki w sieci, Klient zaczął dostawać zapytania hurtowe oraz kontraktowe od dużych podmiotów – od Hoteli na Uniwersytetach kończąc.

Docelowo klient urósł kilkaset procent, musiał zwiększyć magazyn, ilość pracowników oraz flotę samochodów dostawczych. A to wszystko w 10 miesięcy dzięki zaangażowaniu i wyszkoleniu Klienta oraz naszemu skromnemu wkładowi 🙂