Klient, o którym mowa w dzisiejszym Case Study zadzwonił do nas z polecenia innego zadowolonego klienta. Podczas rozmowy telefonicznej wyjaśnił, że bardzo zależałoby mu na pozyskaniu ruchu oraz sprzedaży zarówno lokalnie jak i przez sklep internetowy. Doszliśmy do porozumienia, że zaczniemy działać dwutorowo – pozycjonując witrynę na frazy lokalne oraz działając w Google Ads.
W tym tekście chcielibyśmy przedstawić jak dobrze dobrane pozycjonowanie przyniosło spektakularny wzrost wyników w TOP10 w wyszukiwarce Google. Dzięki temu, że udało nam się wygenerować taki wynik, strona klienta miała większe zainteresowanie z kanału offline oraz online, czego finalnym efektem był znaczny wzrost obrotów i zysków klienta.
Prócz prac pozycjonujących nasze działania skupiają się również na edukacji klienta, aby potrafił samodzielnie w swoim zakresie rozbudowywać stronę wg. wytycznych SEO. Uważamy, że tylko takie działania dadzą realny efekt. Wiemy z doświadczenia, że zaangażowany właściciel, który dokładnie wie co robić oraz jak rozwijać swój sklep internetowy da dużo większy efekt, niż gdy zleca się wszystko na zewnątrz. Taka polityka pozwala nam działać i tym samym mieć świadomość, że Klient również wie, w jaki sposób posługiwać się narzędziami SEO, jak przygotowywać i opisywać karty produktu, podstrony kategorii czy prowadzić bloga.
Efektem wspólnych działań nad stroną są poniższe wyniki:


Data | Ilość fraz w TOP3 | Ilość fraz w TOP10 | Ilość fraz w TOP50 |
1 październik 2020 | 2 | 18 | 179 |
11 lipiec 2021 | 15 | 104 | 548 |
Różnica | +750% | +577% | +306% |
Skutkiem wzrostów pozycji oczywiście był wzrost ruchu organicznego. Poniżej przedstawiamy screen porównujące dane z Google Search Console z czerwca 2020 oraz 2021 roku.

Data | Kliknięcia | Wyświetlenia | Średnia pozycja |
Czerwiec 2020 | 729 | 26,6 tys | 16,9 |
Czerwiec 2021 | 2450 | 140 tys | 9,1 |
Różnica | +336% | +526% | -7,8 |
Dodatkowo w tej branży skupiliśmy się na pozycjonowaniu w Google Grafika, ponieważ produkty tego typu kupowane są często “oczami” w sposób emocjonalny. Wynikiem tego był duży wzrost zainteresowania i widoczności w Google Grafika.

Data | Kliknięcia | Wyświetlenia |
Czerwiec 2020 | 208 | 30,7 tys |
Czerwiec 2021 | 851 | 112 tys |
Różnica | +409% | +346% |
Finalnym efektem naszej pracy zawsze musi być wzrost konwersji oraz zadowolenia klienta. W tym wypadku w kanale online wspólnie wygenerowaliśmy wzrost obrotów oraz zapytań telefonicznych. Dodatkowo dzięki zwiększeniu rozpoznawalności marki w sieci, Klient zaczął dostawać zapytania hurtowe oraz kontraktowe od dużych podmiotów – od Hoteli na Uniwersytetach kończąc.
Docelowo klient urósł kilkaset procent, musiał zwiększyć magazyn, ilość pracowników oraz flotę samochodów dostawczych. A to wszystko w 10 miesięcy dzięki zaangażowaniu i wyszkoleniu Klienta oraz naszemu skromnemu wkładowi 🙂