Design Optyk
W jaki sposób pozyskiwanie opinii wpłynęło na nową wizytówkę Google? Analizujemy statystyki na podstawie profilu firmowego salonu optycznego Design Optyk w Poznaniu.

Dlaczego opinie są jednym z ważniejszych czynników rankingowych w pozycjonowaniu Profilu Firmowego w Google?
Czy stałe pozyskiwanie opinii może przynieść korzyści nawet stosunkowo “świeżym” wizytówkom Google w postaci lepszych statystyk?
Jakie działania agencji SEO mogą dodatkowo “wspomóc” wizytówkę Google i pomóc w zdobyciu nowych klientów?
Wstęp
Bardzo nam było miło, kiedy to właśnie do naszej agencji w kwietniu 2023 roku zgłosił się właściciel salonu Design Optyk z prośbą o przedstawienie strategii na pozycjonowanie 5 wizytówek Design Optyk. Finalnie przeprowadziliśmy już 6 optymalizacji - uzupełniając wizytówki pod kątem treści (usług, karty produktowej, sekcji Q&A, opisu firmy, postów), informacji o firmie, katalogów NAP i brakujących odpowiedzi na opinie. I właśnie o tych opiniach chcemy dziś napisać.
Klient
Design Optyk to sieć salonów optycznych, oferujących klientom okulary marek premium, a także najwyższą jakość obsługi, doradztwa w zakresie doboru opraw i profesjonalne badania wzroku we Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu i Gdańsku. Pasjonaci nietuzinkowych opraw okularowych zapewne doskonale kojarzą tę markę i chętnie odwiedzają Design Optyk ze względu na kompleksowe oraz profesjonalne usługi optyczne i niezwykle przyjazną atmosferę w salonach.
Wyzwanie
Chcieliśmy jednak skupić się na Design Optyk w Poznaniu w galerii Stary Browar, ponieważ ten salon nie posiadał początkowo wizytówki.
- Jak można sobie wyobrazić, konkurencja w takiej lokalizacji jest dosyć spora, dlatego Profil Firmowy w Google to była absolutna podstawa, aby zacząć przyciągać uwagę klientów.
- Wizytówka salonu w Poznaniu miała zostać stworzona na nowo i prawidłowo zoptymalizowana, a w dłuższej perspektywie odpowiednio pozycjonowana.
- Wraz z klientem ustawialiśmy się na bardziej długofalowe działania, ze względu a trudność obszaru działania.
Główny opis
Analogicznie jak w pozostałych profilach, rozpoczęliśmy pozycjonowanie poprzez:
- regularne dodawanie postów, ofert i wydarzeń,
- ciekawych zdjęć z salonu optycznego (przedstawiających okulary, a także wykonywane badanie wzroku i obsługę klientów oraz wnętrza),
- aktualizację usług i produktów,
- sugestie katalogów NAP,
- regularne odpowiedzi na pojawiające się opinie,
- ochronę profilu firmowego,
- regularne raportowanie statystyk i naszych działań.
Oczywiście zarówno my jak i klient zdawaliśmy sobie sprawę, że wypozycjonowanie nowej wizytówki salonu optycznego w Poznaniu może być długotrwałe, dlatego podczas prowadzenia robiliśmy wszystko co było możliwe, aby salon sukcesywnie zdobywał nowych klientów.



Od momentu powstania wizytówki w maju 2023 roku wyświetlenia profilu sukcesywnie wzrastały, tak samo jak interakcje na wizytówce, jednak nie do końca było to dla nas zadowalające. Wpadliśmy w pewien impas, ponieważ najważniejsze frazy jak “optyk Poznań” salon optyczny Poznań” czy “optometrysta Poznań” mimo naszych starań nie rosły tak jak tego byśmy oczekiwali. Dzięki bieżącej analizie profilu wiedzieliśmy, że pierwszym i najistotniejszym powodem była zbyt mała ilość opinii pozyskiwanych na wizytówce salonu.
Opinie na wizytówce Google, oprócz tego, że są jednym z najważniejszych czynników rankingowych podczas pozycjonowania lokalnego, są także niezwykle istotne dla samych klientów. Im więcej pozytywnych opinii, tym większa szansa, że klient wybierze konkretną firmę. To dosyć prosta zależność - jeśli na frazę “optyk Poznań” wyświetli się kilka pierwszych salonów optycznych na Mapach Google lub w wyszukiwarce, klient najczęściej wybierze ten, który ma najwięcej pozytywnych opinii i odpowiedzi udzielonych przez właściciela. Opinie świadczą również o zaangażowaniu firmy i ciągłym “ruchu” więc tworzą pewien rodzaj zaufania. Dlatego od początku współpracy zawsze zaznaczamy naszym klientom, aby na bieżąco starali się o pozyskiwanie opinii od swoich klientów, jednocześnie edukując, w jaki sposób to robić.
W jaki sposób pozyskanie opinii przyczyniło się do poprawy statystyk wizytówki Google?
W jednym z regularnych raportów statystyk wizytówki (realizujemy je obecnie w formie nagrań, ponieważ ten sposób spotkał się z dużą aprobatą ze strony klientów) zaznaczyliśmy klientowi, że ciężko będzie “ruszyć dalej” jeśli na wizytówce nie zaczną pojawiać się regularnie nowe opinie. Nasz klient finalnie zmobilizował zespół z Poznania i w krótkim czasie salon optyczny otrzymał kilkanaście pozytywnych opinii od zadowolonych klientów.
Tak szybko jak pojawiały się opinie, zaczęły również rosnąć statystyki. W sierpniu 2024 roku widać wzrost interakcji i to w każdym aspekcie: połączeniach telefonicznych, wskazówkach dojazdu do firmy, a także kliknięciach w witrynę. Wtedy właśnie nastąpił przypływ nowych opinii na wizytówkę salonu optycznego, na które my regularnie i z wielką radością odpisywaliśmy :) możliwie jak najszybciej (na opinie odpisujemy do 24 godzin, ponieważ to także bardzo istotne podczas pozycjonowania).





Ponadto odnotowano ogólny wzrost interakcji na profilu firmowym o prawie 207% w stosunku do tego samego okresu (od kwietnia do sierpnia) z 2023 roku. To jednak nie wszystko. Spektakularny wzrost zauważyliśmy również w wyświetleniach profilu firmowego. Z początku myśleliśmy, że to błąd xD, ale po sprawdzeniu w kilku źródłach okazało się, że również w tym przypadku statystyki niesamowicie wystrzeliły w górę, co widać na poniższym wykresie. O 362,5% wzrosła również liczba osób, które wyświetliły profil firmy w okresie od lipca do sierpnia w porównaniu do roku 2023.


Rozwiązanie problemu
Podstawą do rozwiązania wyzwań klienta było utworzenie nowej i prawidłowo zoptymalizowanej wizytówki firmowej w Google dla salonu w Starym Browarze, który początkowo jej nie posiadał. Tym samym mogliśmy rozpocząć działania przyciągające uwagę klientów w lokalizacji z dużą konkurencją.
- Systematyczne i kompleksowe pozycjonowanie Profilu Firmowego w Google.
- Intensywne pozyskiwanie opinii klientów - zidentyfikowanie zbyt małej ilości opinii jako kluczowej przyczyny impasu w rankingu na najważniejsze frazy (np. „optyk Poznań”). Po zmobilizowaniu zespołu klienta, szybkie zdobycie kilkunastu pozytywnych opinii spowodowało natychmiastowy wzrost statystyk (wyświetleń, interakcji, połączeń, wskazówek dojazdu, kliknięć w witrynę).
- Odpisywanie na nowe opinie możliwie jak najszybciej (do 24 godzin), co jest istotne dla pozycjonowania i budowania zaufania.
- Wdrożenie kampanii Google Ads - rozpoczęcie kampanii pod koniec sierpnia, które pozytywnie oddziałują na wizytówki Google i wzmacniają ich widoczność na Mapach.
Kilka kluczowych wyników
207% - wzrost ogólny interakcji na profilu firmowym
362,5% - wzrost liczby osób, które wyświetliły profil firmy
Dodatkowe
działania
Nasz klient poszedł za ciosem i z końcem sierpnia tego roku zdecydował się również na prowadzenie kampanii Google Ads, które z pewnością pozytywnie oddziałują również na wizytówki Google, wzmacniając ich widoczność na Mapach. Po pierwszym miesiącu (który zazwyczaj jest słabszy po odpaleniu reklam) statystyki są całkiem zadowalające.
Przyszłość
Na przykładzie wizytówki salonu Design Optyk w Poznaniu widać, w jaki sposób pozyskanie nawet tych kilkunastu opinii może znacząco podnieść dotychczasowe statystyki stosunkowo świeżego profilu firmowego i to w dużym mieście, gdzie konkurencja jest dosyć spora. Co prawda ciągle pracujemy nad regularnym prowadzeniem wizytówki, szczególnie w kwestii pozyskiwania i wpisywania firmy do katalogów NAP (ogólnych, lokalnych i branżowych), aby zmaksymalizować korzyści płynące z pozycjonowania lokalnego. Co prawda przed nami i klientem jeszcze sporo pracy, aby salon z Poznania znalazł się w topowych pozycjach na Mapach Google, jednak jestesmy pewni, że długofalowe i przemyślane działania przyniosą zamierzone efekty :).
Opinia klienta
Design Optyk
Miałem przyjemność współpracować z firmą Semavo i jestem pod wrażeniem ich profesjonalizmu oraz zaangażowania. Zespół tworzą wysoce kompetentni specjaliści, którzy dysponują bogatym doświadczeniem w swojej branży. Każda interakcja z nimi to dowód na ich pasję do tego, co robią oraz chęć niesienia pomocy swoim klientom. Podczas całej współpracy czułem się wspierany i dokładnie informowany o każdym etapie realizacji projektu. Ich zdolność do szybkiego i skutecznego rozwiązywania problemów sprawia, że z przyjemnością polecam Semavo każdemu, kto szuka rzetelnego partnera biznesowego.
Zespół odpowiedzialny

Beata Sabat
Powiązane case studies
Możesz też zostawić nam kontakt do siebie, o tutaj.
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 24 godzin.
Ta witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują ją Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usługi Google.
Albo wpadnij do nas na kawę w real-life
Al. Armii Krajowej 54
Wrocław










