Klient e-commerce

50% wyższy ROAS przy 34% niższych kosztach. Jak poprawiliśmy wyniki poprzedniej agencji?

23/9/2025
Z tego Case Study dowiesz się:

Czy osiągnięcie sufitu sprzedażowego to maksimum, które można osiągnąć w kampanii reklamowej Meta Ads?

Dlaczego czasem warto chcieć więcej i więcej…?

Jak odpowiednia strategia i przemyślane decyzje wpływają na powodzenie projektu?

Wstęp

Zazwyczaj do naszej agencji zgłaszają się klienci, którym zależy na maksymalnym rozkręceniu obrotów, pozyskaniu nowych klientów, wskoczeniu na wyższą pozycję lub pracy nad rozpoznawalnością marki. Tym razem czekało na nas jednak nieco inne wyzwanie, ale o tym za chwilę.

Klient

Do Semavo trafił klient posiadający sklep e-commerce działający w modelu resellingu odzieży i obuwia premium. Jego działalność polega na pozyskiwaniu pożądanych, często trudnodostępnych produktów – takich jak limitowane serie sneakersów – a następnie sprzedaży ich na rynku wtórnym. To miejsce, gdzie entuzjaści i kolekcjonerzy mogą zdobyć oryginalne "perełki", które są ciężko dostępne w regularnej sprzedaży. Przykładem konkurencji naszego klienta jest m.in. sklep GrailPoint, czy Warsaw Sneaker Store. Co było zatem prawdziwym celem klienta?

Wyzwanie

Nasz Klient ma świetnie prosperujący sklep e-commerce z ugruntowaną sprzedażą. W jaki sposób chcieliśmy ugryźć ten temat? Od podstaw - bo wtedy mamy pełną kontrolę i świadomość nad czym pracujemy i co chcemy osiągnąć.

  • Wyzwanie nie polegało na rozkręceniu obrotów, lecz na przełamaniu dotychczasowych barier wzrostu i wyciśnięciu absolutnego maksimum z inwestycji w reklamy Meta Ads. Poprzednia agencja reklamowa posiadała sufit, którego nie umiała przebić.
  • Klient chciał jednak czegoś więcej i nie akceptował takiego stanu rzeczy. Ambicja i ciągła chęć rozwoju podpowiadały, że z tych kampanii reklamowych można wycisnąć jeszcze lepsze wyniki.

Główny opis

Naszą współpracę rozpoczęliśmy od sprawdzenia poprawności działania Pixela, API konwersji oraz feedu produktowego. Gdy upewniliśmy się, że wszystkie zdarzenia są poprawnie zbierane, przystąpiliśmy do budowy nowej strategii.

Przeprowadziliśmy dogłębna analizę biznesu Klienta, jego konkurencji oraz, co kluczowe, szczegółowo określiliśmy personę zakupową. Dzięki temu odkryliśmy, że główną grupą nabywców są osoby w wieku 18-25 lat, co jest bardzo nietypowe w branży premium.

Rozwiązanie problemu

W końcu mogliśmy wprowadzić nową strukturę konta. W jej skład wchodziły:

  • Remarketing skierowany do osób, które odwiedziły stronę Klienta w ciągu ostatnich 30 dni oraz były aktywne w social mediach. Celem było domknięcie sprzedaży.
  • Optymalizacja kampanii targetującej zainteresowania poprzedniej agencji. Była to najlepiej działająca kampania, więc nie chcieliśmy jej z marszu skreślać.
  • Grupy podobnych odbiorców (Lookalike) stworzone na bazie Klientów, którzy dokonali zakupu w ciągu ostatnich 180 dni. Pozwoliło to na dotarcie do nowych użytkowników w bardzo prosty sposób.
  • Kampanie brandowe na określone marki, np. Jordan, Yeezy, Ugg. Marki zostały wybrane na podstawie analizy sezonowości w GA4, Panelu Shopify oraz narzędziu Senuto.
  • Stałe rozwijanie konta poprzez dodawanie nowych grup odbiorców, wprowadzanie zmian w kreacjach reklamowych i skalowanie budżetu reklamowego.

Dodatkowe
działania

Po wdrożeniu wszystkich zaplanowanych działań porównaliśmy wyniki kampanii Meta Ads Klienta z trzech miesięcy przed naszą współpracą (wrzesień-listopad), z pierwszymi trzema miesiącami naszych działań (grudzień-luty).

Wybraliśmy takie okresy do analizy, ponieważ są one do siebie bardzo zbliżone. Poprzednia agencja miała do dyspozycji 2 ‘’zwykłe miesiące’’ (wrzesień, październik) oraz listopad, czyli najlepszy miesiąc w roku.

Natomiast my mieliśmy do dyspozycji grudzień, czyli również jeden z najlepszych miesięcy w roku oraz styczeń i luty (dwa ‘’zwykłe miesiące’’, ale realnie wtedy są największe spadki sprzedażowe)

  • Obrót wygenerowany w Meta Ads:

Poprzednia Agencja = 152 000 zł

Nasze działania = 148 000 zł

  • Wydatki na Meta Ads:

Poprzednia Agencja = 14 400 zł

Nasze działania = 9 500 zł

  • ROAS (Zwrot z Wydatków na Reklamę):

Poprzednia Agencja = 10,5x

Nasze działania = 15.5x

Efekt naszych działań? Utrzymaliśmy ten sam poziom obrotów Klienta, redukując wydatki na reklamy o ponad 34%. W rezultacie ROAS wzrósł z 10,5x do 15,5x, czyli o blisko 50%. Osiągnęliśmy  znacznie wyższą rentowność przy niższym budżecie.

Poprzednia agencja 🥈

Nasze działania 🥇

Same wnioski i efekty naszej pracy zostały dosyć dobrze zobrazowane i przedstawione. Chcieliśmy jednak podkreślić, że dzięki temu klientowi i jego firmie - mogliśmy również doświadczyć nieco innej perspektywy i podejścia w prowadzeniu kampanii reklamowych Meta Ads. Czasem sceptyczne podejście klienta i chęć polepszenia wyników, ale też intuicja mogą być bardzo pomocne w przekraczaniu niektórych barier - co finalnie przełożyło się na całkiem satysfakcjonujący wynik. 

Opinia klienta

Zespół odpowiedzialny

Krzysztof Kras

Junior Meta Ads Specialist
Zobacz case studies
Pagination
Previous
Next

Krzysztof Kras

This is some text inside of a div block.
Zobacz case studies

Powiązane case studies

La Mimi

Dynamiczny wzrost widoczności i ruchu organicznego w branży biżuterii handmade

Prowadzisz sklep e-commerce?

Możesz też zostawić nam kontakt do siebie, o tutaj.

Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 24 godzin.

Wyślij
Dziękujemy! Twój kontakt został zapisany. Wkrótce się z Tobą skontaktujemy.
Ups! Coś poszło nie tak

Albo wpadnij do nas na kawę w real-life

Al. Armii Krajowej 54
Wrocław

Zobacz w Google Maps