Banner image

Case Study – optymalizacja i prowadzenie Profilu Firmowego w Google – salon optyczny Optyk Gabler

Dziś chcielibyśmy zaprezentować efekty naszej pracy w zakresie pozycjonowania Profilu Firmowego w Google u klienta, który prowadzi niewielki salon optyczny w Rudzie Śląskiej. W tej branży występuje spora konkurencja, dlatego naszemu klientowi zależało na jak najwyższej pozycji na Mapach Google, a także zwiększeniu sprzedaży swoich produktów i usług oraz przyciągnięciu klientów, którzy chętnie będą powracali po nowe okulary czy na badanie wzroku. 

Współpracę z Optyk Gabler rozpoczęliśmy w czerwcu 2022 roku i trwa ona do dziś, ponieważ w lokalizacji firmy klienta występuje duża konkurencyjność – klient miał również problem z częstą zmianą nazwy wizytówki przez nieuczciwą konkurencję. Obecnie jest usatysfakcjonowany z efektów, które uzyskaliśmy dzięki regularnemu pozycjonowaniu profilu firmowego 😊. Ponadto w każdej chwili może liczyć na naszą pomoc związaną z kompleksową obsługą wizytówki Google. Jak wyglądały początki?

Optymalizacja Profilu Firmowego w Google

Na początku współpracy staramy się poznać problemy oraz wyzwania klienta, ponieważ na ich podstawie możemy przedstawić odpowiednią strategię działania, a także wyjaśnić, dlaczego chcemy postąpić tak, a nie inaczej czyli maksymalnie wyedukować klienta, aby był świadomy wprowadzonych zmian. Problemami, z jakimi mierzył się nasz klient były:

  • zbyt mała sprzedaż produktów i usług,
  • mało nowych klientów,
  • niska widoczność na Mapach Google,
  • problem z “przeskoczeniem” konkurentów,
  • brak czasu i predyspozycji do podjęcia działań marketingowych 

Po przeanalizowaniu głównych problemów klienta zaproponowaliśmy na początek optymalizację Profilu Firmowego w Google. Wizytówka salonu optycznego już istniała, jednak nie była uzupełniona, co też było jednym z powodów niskiej widoczności na Mapach Google. W ramach optymalizacji:

  • Przeprowadziliśmy dokładny audyt konkurencji, dzięki czemu dowiedzieliśmy się, w jaki sposób działa i co my możemy zrobić, aby salon optyczny klienta znalazł się na jak najwyższej pozycji.
  • Wyodrębniliśmy i przeanalizowaliśmy pod względem wyszukiwań  najważniejsze słowa kluczowe dla branży klienta, aby móc ich użyć w treściach na profilu firmy. Klientowi zależało również na pokazaniu usług, które wyróżniają go na tle innych salonów optycznych, co też wzięliśmy pod uwagę w procesie analizy słów kluczowych. 
  • Uzupełniliśmy Profil Firmowy w Google w oparciu o aktualne wytyczne – dodając zdjęcia, uzupełniając informacje o firmie oraz treści związane z usługami, produktami czy opisem firmy.
  • Stworzyliśmy witrynę Business.site, która jest istotna dla linkowania zewnętrznego do Social Mediów oraz usług na stronie internetowej. Witryna została również uzupełniona o podstawowe dane teleadresowe. 
  • Stworzyliśmy wizytówki na Mapach Bing i Apple, które są świetnym uzupełnieniem podczas procesu budowania wysokiej pozycji na Mapach Google, o czym często zapominają konkurenci.

Długofalowe działania na wizytówce Google


Po przeprowadzeniu kompleksowej optymalizacji wizytówki klient zdecydował się na prowadzenie wizytówki Google przez naszą agencję, aby wzmocnić efekt prawidłowo uzupełnionego profilu firmowego i pracować na dalszy wzrost pozycji na Mapach Google w swojej lokalizacji. 

Przez ostatni rok dbaliśmy o regularność działań na wizytówce poprzez cotygodniową publikację postów (zarówno wpisów jak i promocji), zamieszczanie zdjęć pokazujących produkty i  wydarzenia w salonie optycznym oraz regularne odpowiadanie na opinie i dbanie o aktualność informacji zawartych w wizytówce. 

Klient przez cały czas mógł liczyć na naszą pomoc w zakresie zgłaszania potrzebnych zmian i problemów do Supportu Google, a także kontakt w nagłych przypadkach, wymagających szybkiej interwencji z naszej strony (związanych np. z działaniami nieuczciwej konkurencji). 

Warto zaznaczyć, że obecna pozycja Profilu Firmowego w Google to również zasługa klienta, ponieważ jest świadomy, jak ważne dla utrzymania wysokiej pozycji rankingowej jest regularne pozyskiwanie cennych opinii, a także bieżące udostępnianie materiałów związanych z działalnością salonu optycznego (zdjęć, filmów, informacji o zmianach). Dlatego podczas współpracy staramy się maksymalnie wyedukować klienta nie tylko w kwestii samej oferty, którą przygotowaliśmy, ale także roli, jaką będzie odgrywał, aby osiągnąć sukces ;).

Co udało się osiągnąć przez ostatni rok w ramach pozycjonowania lokalnego salonu optycznego?

Opisane powyżej działania przyczyniły się do poprawy statystyk, co widać na podstawie porównania z tym samym okresem z 2022 roku. Ogólne interakcje na profilu firmy wzrosły o 62% w stosunku do poprzedniego roku. Wzrost statystyk odnotowano przede wszystkim w prośbach o wskazówki dojazdu (około 11%) i połączeniach wykonanych z poziomu profilu firmowego (128%).

Od rozpoczęcia współpracy, czyli czerwca 2022 do dziś statystyki kształtowały się w różny sposób, wrastały, nieznacznie malały lub utrzymywały się na stałym poziomie. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że jest to naturalny proces, ponieważ pozycja Profilu Firmowego w Google jest zależna od wielu czynników, między innymi od ciągle zmieniających się algorytmów Google i działań konkurencji, na które często nie mamy wpływu,  dlatego tak ważna jest regularna opieka nad wizytówką, aby co roku móc obserwować znaczne wzrosty w stosunku do poprzedniego okresu. 

Oprócz statystyk Google chcieliśmy również pokazać, jak ukształtowała się pozycja wizytówki salonu optycznego na podstawie analizy słów kluczowych wyselekcjonowanych dla tej konkretnej branży. 

Dużym plusem była dla nas również możliwość bieżącej analizy pozycji firmy na Mapach Google uwzględniając poszczególne frazy jak “optyk Ruda Śląska”, “optometrysta Ruda Śląska” czy “badanie wzroku Ruda Śląska” na konkretnym obszarze. Poniżej przedstawiamy aktualne efekty.

Mapa przedstawiająca pozycję profilu firmowego pod frazą “optyk Ruda Śląska”

Dzięki temu możemy na bieżąco śledzić aktualną pozycję wizytówki i reagować w odpowiedni sposób, aby znalazła się jak najwyżej w obszarze, na którym nam zależy.

Czego nie udało się zrealizować podczas pozycjonowania Profilu Firmowego w Google?

Na początku współpracy, podczas przeprowadzania audytu okazało się, że klient posiada drugą wizytówkę, o której po prostu zapomniał. Początkowo chcieliśmy stworzyć drugi profil firmowy w innej lokalizacji, gdzie klient świadczył usługi, jednak po przeanalizowaniu sytuacji firmy musieliśmy zrezygnować z tego pomysłu, ze względu na niezgodność z wytycznymi Google. W tej sytuacji wizytówka została zgłoszona jako “miejsce zamknięte na stałe”, aby nie obniżała jednocześnie pozycji właściwego Profilu Firmowego w Google

Dodatkowo nasz klient posiada stronę internetową, która jednak wymagałaby wielu poprawek lub po prostu powinna zostać stworzona na nowo, aby wraz z Profilem Firmowym w Google mogły tworzyć nierozerwalną całość w kwestii pozycjonowania lokalnego. Klient ma tego świadomość i w najbliższym czasie zamierzamy podjąć działania pozwalające na poprawę również tego aspektu.

Podsumowanie 

Mamy nadzieję, że dzisiejsze Case Study było ciekawym doświadczeniem. Chcieliśmy przede wszystkim pokazać, że wzrost i utrzymanie wysokiej pozycji na Mapach Google to proces długofalowy i zależny od wielu czynników jak poprawna optymalizacja wizytówki, regularne jej prowadzenie i publikacja unikatowych treści, a także dbanie o aktualność informacji o firmie i trzymanie ręki “na pulsie” w nagłych przypadkach (np. oznaczenie firmy przez konkurencję jako zamknięta czy nieoczekiwana zmiana nazwy wizytówki).

Przykład salonu optycznego w Rudzie Śląskiej pokazuje, że naprawdę warto zdecydować się na pozycjonowanie nawet małego biznesu lokalnego i skorzystać z pomocy specjalistów ;), ponieważ może to przynieść wiele korzyści w postaci nowych (i zatrzymania obecnych) klientów, zwiększenia ruchu zarówno telefonicznego jak i w siedzibie firmy, a finalnie dochodów. 

Jeżeli chcielibyście poznać historię naszych klientów z innych branż, zapraszamy do lektury na naszej stronie internetowej w zakładce Case Study.